Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60

Vers van de Pers

Rubrieken :


Zustersites: 


Betaalwijzes
betaalwijzes
Webshop Keurmerk


Contact
Postadres :
Internetboekhandel.nl
Gedempte Molenwijk 35
8442 BG Heerenveen
085-7845459
(ma t/m vr : 9:00 - 16:00)

info@internetboekhandel.nl

Winkeladres:
:
Binnert Overdiep
Dracht 60
8442 BS Heerenveen

 
Nederlands Buitenlands   |   Alles  Titel  Auteur  ISBN        

U zocht binnen 'Kunstbeleid- en management'
naar titels beginnend met e

9 titels gevonden (Nummers 1 tot en met 8 worden weergegeven)

Deze titels zijn gesorteerd op alfabet.
Sorteer op relevantie

Pag 1 Pag 2 Volgende
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  Alle titels
Kunst algemeen  (Alleen deze rubriek)
Kunstbeleid- en management
Hooper-Greenhil, Eilean Educational Role of the Museum

       Winkelwagen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen

Eilean Hooper-Greenhil

Educational Role of the Museum

2nd Edition

€ 51.69



Taal / Language : English

Extra informatie: 
Diversen
368 pagina's
Januari 1999
726 gram
246 x 174 x 19 mm
Taylor & Francis us

       Winkelwagen

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Kunst algemeen  (Alleen deze rubriek)
Kunstbeleid- en management

       Winkelwagen
Bij u in huis op: woensdag
Betaal vóór: 23:15

Hans Abbing

Een economie van de kunsten

Beschouwingen over kunst en kunstbeleid

€ 19.95

Een economie van de kunsten, kan dat wel? De verhouding tussen kunst en economie is problematisch: zijn de kunsten goed voor de economie, kan de economie nuttig zijn voor de kunsten? Hoe kunnen we de kunsten op waarde schatten, en wie doen dat eigenlijk? Is de kunst voor het volk, of is kwaliteit klasse?

Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk wordt het vrije gebruik en de principiële openbaarheid van de kunsten besproken en wordt ingegaan op de fictieve controverse tussen levende kunst en technisch gereproduceerde kunst. Ook de opleiding van de kunstenaar, de aantrekkingskracht van zijn beroep, zijn positie op de arbeidsmarkt en de oorzaken van de beperkte werkgelegenheid worden kritisch onderzocht.

Daarbij worden zowel de erkende als de niet-erkende kunsten in de beschouwingen betrokken: van popmuziek tot videoclip, van literatuur tot strip, van klassieke muziek tot mime en van drumband tot opera. In dit verband behandelt de auteur tevens het overheidsbeleid en de legitimering van kunstsubsidies. Heeft het beleid, dat de laatste decennia gericht was op de spreiding van cultuur, gefaald? En bieden privatisering of sponsoring werkelijk nieuwe economische mogelijkheden? Welke rol dient de overheid te vervullen bij de financiering van artistieke of culturele vernieuwingen?

De opzet van dit boek is om een overzichtelijke introductie te geven in de economie van de kunsten. Een economische beschouwing kan het niet meer stellen zonder de inzichten die de cultuurpsychologie en recent met name de kunstsociologie hebben ontwikkeld. De gekozen interdisciplinaire benadering lijkt de beste methode te zijn om een eenzijdige economische visie op de kunsten te vermijden.

Dit boek biedt niet alleen een theoretische fundering voor het kunst- & cultuurbeleid, maar wil vooral een gedegen aanzet zijn voor de vorming van een algemene kunsteconomie.

De auteur:
Hans Abbing (1946) is verbonden aan de Faculteit der historische en kunstwetenschappen van de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Hij is beeldend kunstenaar en fotograaf. Van hem is tevens verschenen Why are artists poor? The exceptional economy of the arts.

Extra informatie: 
Paperback / softback
276 pagina's
Met illustraties
Juli 1989
602 gram
239 x 170 x 20 mm
Historische Uitgeverij Groningen nl
Achterkant:
Bekijk de achterkant

       Winkelwagen

Bij u in huis op: woensdag
Betaal vóór: 23:15


Kunst algemeen  (Alleen deze rubriek)
Kunstbeleid- en management
Quirijn Lennert van den Hoogen, Letty  Ranshuysen, Jan  Simons, Teunis  IJdens Effectief cultuurbeleid: leren van evalueren

       Winkelwagen
Bij u in huis op: woensdag
Betaal vóór: 23:15

Quirijn Lennert van den Hoogen, Letty Ranshuysen, Jan Simons, Teunis IJdens

Leren van evalueren in het Nederlandse cultuurbeleid

€ 24.90

Effectief cultuurbeleid: leren van evalueren van Quirijn van den Hoogen, met medewerking van Letty Ranshuysen, Jan Simons, Teunis IJdens en Rudi Turksema.
In dit boek onder meer tien gouden tips voor het opzetten van een bruikbare en betrouwbare evidence base in het cultuurbeleid. Daarnaast wordt uitgelegd hoe met een beperkte evidence base toch uitspraken over het cultuurbeleid kunnen worden gedaan. Tenslotte maken verschillende deskundigen de stand van de evidence base voor onderdelen van het Nederlandse cultuurbeleid op, zowel op gemeentelijk als op landelijk niveau.
Het boek verschijnt in het verlengde van de publicatie van Claartje Bunnik en Edwin van Huis Niet tellen maar wegen: over de zin en onzin van prestatieafspraken in de culturele sector, hetgeen tijdens de discussiemiddag nader zal worden toegelicht.

Extra informatie: 
Paperback / softback
128 pagina's
December 2012
350 gram
218 x 151 x 14 mm
Boekmanstichting nl
Achterkant:
Bekijk de achterkant

       Winkelwagen

Bij u in huis op: woensdag
Betaal vóór: 23:15


Kunst algemeen  (Alleen deze rubriek)
Kunstbeleid- en management
Siegel, Jonah Emergence of the Modern Museum

       Winkelwagen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen

Jonah Siegel

Emergence of the Modern Museum

An Anthology of Nineteenth-Century Sources

€ 32.14


Extra informatie: 
Diversen
381 pagina's
Januari 2009
590 gram
234 x 155 x 20 mm
OXFORD UNIVERSITY PRESS ACADEM us

       Winkelwagen

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Kunst algemeen  (Alleen deze rubriek)
Kunstbeleid- en management

       Winkelwagen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen

Graham Black

Engaging Museum

Developing Museums for Visitor Involvement

€ 42.49



Taal / Language : English

Inhoudsopgave:
Preface ix
Acknowledgements xi
Introduction: meeting the demands placed on the twenty-first century museum 1(6)
Section 1 Museum audiences: their nature, needs and expectations
7(68)
`Traditional` museum audiences: a quantitative and qualitative analysis
9(37)
Introduction: the rise of museum visitor studies
9(2)
Audience segmentation
11(1)
Market surveys
12(4)
Quantitative visitor surveys
16(6)
Qualitative data on visitor expectations, motivations and needs
22(15)
Discussion: an audience in decline -- trends and challenges
37(4)
Case study: lessons from tourism research
41(5)
Developing new audiences
46(29)
Introduction
46(2)
Social exclusion and museums
48(3)
Audience development
51(10)
Audience development planning
61(3)
Discussion: how will an audience development strategy impact on a museum`s public face?
64(2)
Case study: developing museum content for young children and families with babies/young children
66(9)
Section 2 Operating for quality
75(46)
Stimulating the visit
77(19)
Introduction
77(1)
Awareness
78(1)
Entrenched negative attitudes
79(1)
The `wrong` positive perceptions
80(1)
Positioning the museum
81(5)
Influencing the visitor agenda
86(1)
Positive marketing
86(1)
Marketing to diversify the audience base
87(1)
Discussion: seven core issues
88(3)
Case study: repositioning Manchester Art Gallery
91(5)
Visitor services: operating for quality
96(25)
Introduction
96(1)
A central role for visitor services
97(4)
How do you define quality in a museum visit?
101(2)
Measuring visit quality
103(6)
Discussion: managing for quality
109(4)
Case study: adapting Servqual to measure visitor services quality
113(8)
Section 3 Learning in museums
121(56)
Museums and lifelong learning
123(34)
Introduction: the rise of `learning` up the museum agenda
123(2)
Museums and lifelong learning
125(3)
Learning theory and museums
128(19)
Discussion: applying learning theory to museum display and support
147(3)
Case study: evaluating visitor learning in museums
150(7)
Use of museums by schools
157(20)
Introduction: museums and structured educational use
157(2)
The agenda for structured educational use
159(1)
How can museums best support schools use?
160(11)
Discussion: enjoyment and memories come first
171(2)
Case study: education resource packs/websites
173(4)
Section 4 Planned to engage: using interpretation to develop museum displays and associated services
177(112)
Applying the principles of interpretation to museum display
179(32)
Introduction: what is interpretation?
179(4)
Modern museums and interpretation
183(2)
Defining interpretive principles for museum display
185(23)
Discussion: the impact of interpretive principles on museum display
208(1)
Case study: exhibition standards/guidelines
209(2)
Interpretive master planning
211(28)
Introduction
211(3)
Developing an interpretation strategy for a museum service
214(12)
Developing an interpretation masterplan for a multi-collection museum
226(4)
Discussion: the role of the project manager
230(2)
Case study: process mapping
232(7)
Concept development for museum galleries
239(27)
Introduction
239(1)
What: the collections audit
240(1)
Why: aims and objectives
240(1)
Who: specific audience targets
241(1)
How: developing the concept and turning it into reality
242(13)
Discussion: the impact of interpretive planning
255(3)
Case study: a design brief for a small gallery at New Walk Museum, Leicester
258(8)
The engaging museum
266(23)
Introduction
266(2)
The `big picture` -- a museum for the twenty-first century
268(3)
Direct engagement with objects
271(13)
Discussion: satisfying museum experiences and visitor take-aways
284(2)
Case study: the visitor response
286(3)
Bibliography 289(13)
Index 302
Extra informatie: 
Diversen
308 pagina's
Januari 2005
666 gram
248 x 174 x 17 mm
Taylor & Francis us

       Winkelwagen

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Kunst algemeen  (Alleen deze rubriek)
Kunstbeleid- en management

       Winkelwagen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen

Bonita M. Kolb

Entrepreneurship for the Creative and Cultural Industries

€ 161.95



Taal / Language : English

Extra informatie: 
Hardback
228 pagina's
Januari 2015
454 gram
235 x 165 x 25 mm
Routledge gb

       Winkelwagen

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Kunst algemeen  (Alleen deze rubriek)
Kunstbeleid- en management
Jonas  Staal Essayreeks Post-Propaganda

       Winkelwagen
Bij u in huis op: woensdag
Betaal vóór: 23:15

Jonas Staal

Post-Propaganda

Essayreeks 003

€ 15.00


English edition!

Post-Propaganda is het derde deel van de essayreeks van het Fonds BKVB.

Het essay Post-Propaganda is geschreven door beeldend kunstenaar Jonas Staal. Uitgangspunt van zijn betoog is de diepgewortelde relatie tussen het kunstinstituut en de politiek, een relatie die door beide partijen ontkend wordt. Het kunstinstituut weigert daardoor zijn vermeende autonomie ter discussie te stellen en zijn functioneren te beschouwen vanuit politiek-ideologische belangen. Omgekeerd weigert de politiek haar onhoudbare neutrale positie ten opzichte van de kunsten op te geven, en blijft zij – ondanks vergaande directe financiële en inhoudelijke bemoeienis – het ideaal van een 'vrije' en 'onafhankelijke' kunst in stand houden. Daarmee ontkent de politiek haar directe verantwoordelijkheid en macht als feitelijke opdrachtgevers van het kunstinstituut. Een centrale vraag in het essay is wat nu precies de politieke belangen zijn die bemoeienis met de kunsten voortbrengt, en, daaraan gekoppeld:  hoe functioneert de beeldende kunst vandaag de dag als propaganda-instrument van de politiek? Wat zijn de ideologische grondslagen die de hedendaagse kunst een gezicht moet geven?

Jonas Staal wil met dit manifest de discussie over kunst en politiek verder aanzetten en pleit daarbij voor een wezenlijk gepolitiseerde kunst en een artificatie van de politiek. Zijn doel is beide partijen te verplichten zich de macht over de vorming, beleving en uitvoering van de democratie weer publiekelijk toe te eigenen en deze uit te dragen.

Jonas Staal (1981) studeerde monumentale kunst in Enschede en in Boston. Zijn werk behelst interventies in de publieke ruimte, tentoonstellingen, lezingen en publicaties. In alle gevallen betrekt hij zich hierbij nadrukkelijk met politieke onderwerpen en ontwikkelingen.


Taal / Language : English

Recensie:
Gesignaleerd
Kunstbeeld, 05/2010 p. 94-95 28-06-2010
'`Uitgangspunt van het betoog van Jonas Staal (1981) in Post-Propoganda is de diepgewortelde relatie tussen het kunstinstituut en de politiek, een relatie die door beide partijen ontkend wordt. Een centrale vraag in het essay is wat nu precies de politieke belangen zijn die bemoeienis met de kunsten voortbrentgt, en, daaraan gekoppeld: hoe functioneert de beeldend kunst vandaag de dag als propaganda-instrument van de politiek? Wat zijn de ideologische grondslagen die de hedendaagse kunst een gezicht moeten geven?...`'

Extra informatie: 
Hardback
97 pagina's
April 2010
225 gram
195 x 123 x 12 mm
Jap Sam Books nl
Achterkant:
Bekijk de achterkant

       Winkelwagen

Bij u in huis op: woensdag
Betaal vóór: 23:15


Kunst algemeen  (Alleen deze rubriek)
Kunstbeleid- en management

       Winkelwagen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen

Richard H. Guerrette

Ethical Theories and Moral Narratives in Art

A Gallery Tour through the Corporate Moral Forest

€ 68.15


Extra informatie: 
Diversen
109 pagina's
Januari 2015
522 gram
305 x 254 x 13 mm
Hamilton Books us

       Winkelwagen

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Pag 1 Pag 2 Volgende
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  Alle titels
Toon  rubrieken